måndag 15 november 2010

Första tiden här nere

Oj, vart ska jag börja.. Har haft en sjukt rolig tid här nere än så länge. Allting är bra, skolan rullar på och jag har hamnat i en bra klass. I klassen så är det folk från hela världen. Kazuya från Japan, Jimmy & jag från Sverige, Jorge från Chile, Andrew & Erin från USA, Rene från Togo och Fabien från Frankrike.
Gemenskapen i klassen är bra och vi har varit ute och käkat ihop på restaurang 2 gånger och varit ute en gång ihop. Dock så har inte alla hängt med ut, Rene är lite äldre så han hängde inte med och Andrew är präst och jobbar i Vatikanstaten så han har varit upptagen. Vi har två lärare, en manlig Piero och en kvinnlig Felo. De är bra och förklarar allting bra, dock så är allting på italienska så det gäller att lyssna :). Skolan är från 14.00 till 16.45 varje dag, så det tar inte upp så mycket tid. Brukar dra och träna vid 10 och sedan käka innan skolan.
Har även hamnat i en bra lägenhet med folk jag trivs med. Vi är sju stycken i lägenheten, det är jag, Jimmy, Johan & Wendel från Holland, Valeria från Venezuela och två spanska tjejer som jag glömt namnet på.. De kan tyvärr inte engelska så det är inte så mycket snack med de.
Under min första tid här så har jag gjort mycket intressant, varit på fotboll, minnes cermoni för Gabriele Sandri (Lazio supporten som sköts till döds av en polis 11 november 2007), suttit på en Lazio bar och snackat med trevlig italienare och mycket mer!
Vädret här nere är bra än så länge. Dock lite varierande, igår under Lazio – Napoli var det varmt och jag satt i endast piké men under kvällarna så räcker det med min sommarjacka. Det har även regnat en del tror det var i tisdags och onsdags.
Fick internet i lördags så det är därför jag ej uppdaterat något men det blir det ändring på nu ;).
Hare bra!

6 kommentarer:

Victor sa...

Fan va najs Pethan, själv jobbade jag 10-21.40 igår och delade post, på moppe i ösregn i 5 timmar, i bil 6,40 :D... såg du derbyt eller missa du det?

Pontus sa...

Härligt att höra petter:) Vi får se till att snacka mer om när jag ska kommer ner.
Bra att du e ute och kollar runt. Då vet du vart vi ska gå när jag kommer;)

Hade gött tills vi hörs.

//Pontus

Anonym sa...

BRA? BRA!
Crishtiano Ronaldo Bäbel och små ban

Petter sa...

Victor: Det är bra att du jobbar på ;). Haha segt i ösregn dock :P. Ja jag såg derbyt :). Ha det bra!

Pontus: Ja det får vi göra :). Ja då ;) ha de bra!

Chrille: Haha :) ja ska göra kaaos me han! SMÅ BAN ÄRLIGT TALAT

Channal sa...

Kul att Pontus och Viktor tydligen ska komma ner och hälsa.
Kram åappa

Petter sa...

Ja det är det :)!